Gazetki reklamowe i ich skuteczność

Gazetki reklamowe i ich skuteczność

Gazetki reklamowe cieszą się dużym zainteresowaniem i nie ma w tym nic dziwnego, odznaczają się bowiem wysoką skutecznością tak podczas wyboru asortymentu, jak i częstości odwiedzania danego sklepu. To właśnie one są też najważniejszym środkiem, za pomocą którego hipermarket komunikuje się z klientami. Prognozuje się, że jeszcze przez pewien czas należy się spodziewać tego, że będą one wydawane w dość dużych nakładach, w pewnym momencie jednak zaczną być wypierane przez nośniki interaktywne.

gazetka biedronkaAnaliza polskiego sektora sieci hipermarketów zwraca naszą uwagę na to, że składa się on z sześciu sieci, które można uznać za podstawowe. Sektor handlu nadal się przy tym powiększa, choć już liczba prawie 300 hipermarketów na terenie kraju wydaje się imponująca. W sklepach tych można dziś nabyć tysiące różnych produktów, a każdy z nich odpowiada na różne zapotrzebowanie zgłaszane przez jego potencjalnych odbiorców.

Badania potwierdzają, że nawet osiemdziesiąt procent ankietowanych ma kontakt z gazetkami przynajmniej jednej sieci. Co więcej, ponad osiemdziesiąt procent przyznało, że w ich miejscowości znajduje się przynajmniej jeden hipermarket. Badania potwierdzają więc, że istnieje spora grupa osób będących potencjalnymi klientami sieci hipermarketów. Co więcej, ponad dziewięćdziesiąt procent osób otrzymujących gazetki reklamowe typu Traffic przyznaje się do ich przeglądania. Również w przypadku gazetek typu Lifestyle wskaźnik ten jest bardzo wysoki oscylując w granicach dziewięćdziesięciu procent. Niemal osiemdziesiąt procent pytanych potwierdza również, że zdarza się im wybrać się do hipermarketu jedynie po to, aby przyjrzeć się produktom, które zostały im zaproponowane w gazetce reklamowej. Z podobnymi liczbami mamy też do czynienia analizując rolę gazetek typu Lifestyle.

Aktualne promocje

biedronka gazetkaRespondenci utożsamiają gazetki przede wszystkim z bazą wiedzy na temat tego, z jakimi promocjami mają aktualnie do czynienia. Często porównują przy tym, za ich pośrednictwem, ceny w konkurencyjnych hipermarketach. Już choćby dlatego nośnik ten zbiera zwykle pozytywne opinie.

Pewien problem stanowią przede wszystkim firmy zajmujące się dystrybucją gazetek, te bowiem często wprowadzają niemały nieład. Warto z tym walczyć, zwłaszcza że co czwarty badany deklaruje, że to właśnie gazetka reklamowa ułatwia mu wybór ulubionego dyskontu lub marketu. Gazetki reklamowe są więc postrzegane jako użyteczny nośnik, który ułatwia podjęcie decyzji na temat zakupów.

Lidl i Biedronka - liderzy wśród gazetek

​Tu warto wspomnieć o ofensywie sieci takich, jak Lidl i Biedronka, te bowiem przeznaczają imponujące środki na PR, reklamę oraz promocję swoich usług. Znacznie częściej mamy też w ich przypadku do czynienia z reklamą telewizyjną lub radiową. Gazetki reklamowe nadal można jednak uznać za wyjątek od tej reguły. Te dotyczą przede wszystkim sieci wielkopowierzchniowych, choć i tu mamy do czynienia ze zmianami.

promocja lidl

Gazetka reklamowa Biedronka to coraz skuteczniejsze narzędzie, za pomocą którego odbywa się przekaz marketingowy. Dziś stosuje je w związku z tym niemal każda polska sieć marketów. To również jeden z niewielu nośników reklamy, który jest doceniany przez konsumentów chętnie korzystających z zawartych w nim informacji. Już choćby dlatego można prognozować, że jeszcze przez długi czas ich pozycja na rynku będzie dość silna. Równie długo mogą być one ważnym elementem handlu detalicznego. Nie może być jednak inaczej, ich skuteczność komunikacyjna jest bowiem niemożliwa do przecenienia. Z całą pewnością jest to więc ta forma reklamy sieci sprzedaży, która się sprawdza, a tym samym ta, w którą warto inwestować.

Gazetki reklamowe, promocje, tajniki wyprzedaży - z nami świat dyskontów, super- i hipermarketów nie będzie już miał przed Tobą tajemnic!

Daj się porwać zakupowemu szaleństwu, ale nie strać przy tym głowy - kontroluj oferty, sprawdzaj promocje, porównuj ceny.

Racjonalne zakupy i świadomy konsument to nasza recepta na udane zakupowe szaleństwo.

kontakt@zakupowyszal.pl