Smart shopping, gazetki promocyjne, ulotki

Smart shopping, gazetki promocyjne, ulotki

Co roku rozdawanych jest około 5 mld gazetek reklamowych. Wiele z nich klienci sami zabierają do domu. Nie zanosi się w tej kwestii na zmiany.

Gazetki promocyjne, smart shopping

Wiele osób zbiera gazetki reklamowe i skrupulatnie porównuje ceny produktów szukając atrakcyjnych promocji. Robią to w szczególności osoby starsze, ale ma to swoje zalety. Określane jest to nawet mianem smart shoppingu. Obecnie oszczędzają już nie tylko ci najbiedniejsi.

Gazetki promocyjne - ulotki

Zgodnie z danymi Urzędy Komunikacji Elektronicznej w roku 2012 wysłanych zostało ponad 3 mld druków bezadresowych. To jedna liczby i tak zaniżone. Eksperci są zdania, że co roku do skrzynek pocztowych trafia nawet 5 mld ulotek jak nie więcej. Statystyczny Polak dostaje rocznie więc 150 ulotek.

Gazetki promocyjne - Tesco

W Tesco jedna akcja promocyjna to 3-4 mln egzemplarzy gazetek. Na miesiąc przypadają 2-3 takie akcji. Polomarket  z kolei w ciągu dwóch tygodni publikuje 2 mln gazetek. Atrakcyjne oferty sklepowe

Promocje Biedronka

Również i w Biedronce nakłada gazetek reklamowych liczony jest w milionach. Jednak sklep nie zatrudnia nikogo do roznoszenia ulotek. W końcu klienci sami zabierają je chętnie do domów.

Gazetki promocyjne marketów

Publikacje tego typu cieszą się sporym zainteresowaniem marketingowców, bo dla wielu osób gazetki stanowią nie tyle źródło reklamy co informacji. Gazetka to ładny biuletyn z cenami. Podobnie jest z katalogami Ikea, których rozsyła się w Polsce co roku 4,5 mln. Na świecie liczby te są jeszcze większe. Katalog ma inspirować oraz podsuwać rozwiązania do domu. Dzięki niemu można się dobrze przygotować do wizyty w sklepie. To w zasadzie nie jest typowa gazetka reklamowa, która ma za zadanie tylko generować ruch tak jak jest to w przypadku dużych sieci spożywczych czy RTV-AGD. Po zapoznaniu się z katalogiem 40% osób wybiera się do sklepu.

Gazetka prawdę powie... konkurencji

Gazetka stanowi jednak swego rodzaju broń obosieczną. Klienci wprawdzie chętniej wybierają się do sklepu, ale gazetka jest też źródłem informacji dla konkurencji. Firma Focus Research rocznie analizuje nawet kilkadziesiąt tysięcy pism publikowanych przez niemal 300 organizacji handlowych, zaczynając od drogerii, poprzez dyskonty aż po duże hurtownie spożywcze. W jakim celu?

Dzięki tego typu badaniom sklep może dowiedzieć się co oferuje konkurencja i w jakich cenach. To dobre źródło informacji o cenach nie tylko w danej sieci handlowej, ale i jej poszczególnych placówkach. Za sprawą takich regionalnych mutacji gazetek można ze sobą porównać ceny jabłek w Krakowie czy Szczecinie. Firma kontroluje na bieżąco 100 najbardziej wrażliwych cenowo produktów oraz warzywa i owoce.

Takie firmy gazetki analizują skrupulatnie - zaczynając od ceny produktu, poprzez jego wagę, aż po rozmiar fotografii i jej lokalizację na stronie gazety reklamowej. Z danych ABR System wynika np. że często promowane produkty to wieprzowina, pierś z kurczaka czy pieluchy dla dzieci.

Gazetka zawsze składać musi się z produktu bardzo popularnego i takiego uważanego powszechnie za drogi. Tutaj dobrze sprawdzają się wspomniane już pieluszki, które są drogie, ale na przecenie można kupić je tanie. Dlatego do danego sklepu opłaca się pojechać. Co ciekawe, eksperci są zdania, że pieluchy sprzedają się w zasadzie tylko w czasie promocji, co sprawia, że ciężko jest ocenić korzyści z ich zakupu w promocji.

Produkty promocyjne

Gazetka promocyjna - apteka

Zebrane z gazetek reklamowych dane trafiają nie tylko do klientów czy sieci handlowych. Okazują się też ciekawe dla samych producentów. W ten sposób mleczarnia wie po ile mleko sprzedaje jej konkurent czy jak promuje swoje jogurty. Co ciekawe, nie każdy wie, że promocja w gazetce to zwykle dla producenta dodatkowy koszt. Przedstawienie klientom danej oferty wiąże się bowiem najczęściej z lepszym promowaniem danego produktu w sklepie. W ten sposób na przyszłość planowane są już szeroko zakrojone działania promocyjne.

Takie opłaty najbardziej rozpowszechnione są w przypadku biuletynów wydawanych przez apteki. Od czasu wejścia w życie ustawy refundacyjnej sprzedawca nie może reklamować leku. Dlatego gazetki wydawane są przez firmy i fundacje różnego rodzaju. Zwykle nie ma  w nich nawet nazwy apteki, chociaż ulotka może wizualnie nawiązywać do kolorystyki danej sieci. Warto przy tym wiedzieć, że target aptek to osoby niemultimedialne po 50. roku życia. Oni lubią gazetkę przejrzeć. A więc nawet pomimo zakazy gazetki reklamowe w przypadku aptek są.

w dobrej cenie pieluchy Zobacz naszą ofertę 

Zgodnie z danymi w ciągu kwartał firmy farmaceutyczne na reklamę w takich biuletynach wydają nawet 40 mln zł. Wiele zależy od tego czy jest sezon czy nie. Cena reklamy wyliczana jest na podstawie rozmiarów modułów, a więc wielkości zamieszczonych fotografii. Dzięki temu firmy farmaceutyczne widzą ile wydaje się pieniędzy na promocję danego leku, jak umiejscowić go cenowo oraz jakie są możliwości promocji.

Jak widać więc, gazetka reklamowa z promocjami to w zasadzie swego rodzaju broń obosieczna. Zachęca konsumentów do zakupów, a biznesowych rywali do obniżenia  swoich cen. Teoretycznie zawsze więc wygrywa klient.

Gazetki reklamowe, promocje, tajniki wyprzedaży - z nami świat dyskontów, super- i hipermarketów nie będzie już miał przed Tobą tajemnic!

Daj się porwać zakupowemu szaleństwu, ale nie strać przy tym głowy - kontroluj oferty, sprawdzaj promocje, porównuj ceny.

Polomarket

Racjonalne zakupy i świadomy konsument to nasza recepta na udane zakupowe szaleństwo.

kontakt@zakupowyszal.pl