Promocje, obniżki, przeceny - jak kupić i nie żałować

Promocje, obniżki, przeceny - jak kupić i nie żałować

Mnóstwo ludzi daje się zmanipulować nieuczciwym sprzedawcom, łapiąc się na wszelkiego rodzaju promocje, bonusy i rabaty. Oczywiście, niektóre z nich są naprawdę atrakcyjne i opłacalne, jednakże znając słabość Polaków do wszelkich obniżek, większość sprzedawców tylko udaje, że obniża cenę, albo obniża ją bardzo nieznacznie, sugerując jednocześnie, że jest to dużo większy spadek niż w rzeczywistości. Podobnym „okazjom” lepiej więc dobrze się przyglądnąć. Czy są jakieś sposoby, żeby ustrzec się przed nadmiernymi wydatkami?

Promocje i gratisy

tanie zakupyPrym na wszelkich wyprzedażach wiodą zawsze produkty gratisowe, czy też promocyjne. Takie okazje sugerują, że kupując jeden produkt, drugi otrzymujemy gratis, w nierozłącznym pakiecie, albo że po zakupie dwóch produktów trzeci produkt możemy kupić jedynie za złotówkę, czy o 50% taniej. Rzecz jasna, niektóre sklepy naprawdę szczerze zachęcają w ten sposób klientów do zakupów – dla nich to i tak jest dodatkowy zysk, bo więcej towaru zniknie z półek. Inni jednak działają nieuczciwie – czasem okazuje się, że po owej 50% zniżce produkt i tak kosztuje tyle, ile przed nią albo wręcz bardziej opłaca się go kupić gdzie indziej, niż na tej wątpliwej promocji. Bądźmy uważni!

Obniżki cen

Powinniśmy zwracać też baczniejszą uwagę na wszelkie obniżki cen, sugerujące, że w danym sklepie jakiś produkt można kupić najtaniej! Zwykle nie jest to prawdą, więc absolutnie nie dajmy się naciągnąć. Obniżki nie obejmują też przecież zwykle całego asortymentu – kupując taniej jedną rzecz, możemy zapłacić o złotówkę czy 2 drożej za drugą. W ten sposób sprzedawcy odbijają sobie promocję.

Wyprzedaż a reklamacja

reklamacje a prawa kosnumentówUważać powinniśmy jeszcze z jednego powodu – najczęściej rzeczy kupione na promocji nie podlegają zwrotom! Przynajmniej tak sugerują napisy w sklepach, ponieważ nie ma to absolutnie zastosowania w rzeczywistości. Nawet jeśli dany towar został kupiony po przecenie, sklep nie ma prawa odmówić jego przyjęcia, jeśli okazało się, że coś jest z nim nie tak. Chyba, że owa obniżka właśnie z owej wady wynikała i klient o tym wiedział. Jeśli nie, każdy sklep jest odpowiedzialny za sprzedaną rzecz nawet do 2 lat po zakupie. I przez taki czas możemy ją reklamować.

Promoceny – przeceny

Stali bywalcy jakiegoś sklepu z pewnością niejednokrotnie zauważyli, że jakiś produkt kosztował na przykład 19.99, a po – jak mówi nalepka – obniżce, kosztuje także 19.99 złotych. To bardzo częsty zabieg – klienci, którzy bywają w sklepie co jakiś czas albo weszli do niego po raz pierwszy dadzą się skusić, bo nie wiedzą, że promocja naprawdę nią nie jest.

Promocja na półce i przy kasie

promocja​Warto zwracać uwagę także na inny szczegół – zdarza się, że ceny towarów zapisane na półce różnią się od tych, jakie widoczne są na czytniku. W tym momencie klient zauważy różnicę tylko jeśli nie bierze niczego więcej. To częsty zabieg nieuczciwych sprzedawców – warto wiedzieć, że mamy prawo kupić towar za taka cenę, jaka była podana, bez dopłat! Możemy się w tym przypadku upierać, bo jest z nami prawo. Warto też wiedzieć więcej o nieuczciwych trikach sprzedawców i sposobach na nie. Więcej informacji na stronie www. uokik. gov.pl.

Gazetki reklamowe, promocje, tajniki wyprzedaży - z nami świat dyskontów, super- i hipermarketów nie będzie już miał przed Tobą tajemnic!

Daj się porwać zakupowemu szaleństwu, ale nie strać przy tym głowy - kontroluj oferty, sprawdzaj promocje, porównuj ceny.

Racjonalne zakupy i świadomy konsument to nasza recepta na udane zakupowe szaleństwo.

kontakt@zakupowyszal.pl