Promocje AGD, elektronika, ubrania... Rodzaje promocji

Promocje AGD, elektronika, ubrania... Rodzaje promocji

Jak pokazują statystyki, niemal 100% klientów w Polsce regularnie korzysta z różnych promocji w sklepach. Około 44% badanych przyznaje się natomiast do ciągłego śledzenia informacji o takich okazjach i szukania tych dla siebie najlepszych.

Promocje AGD, elektronika, ubrania

W sklepach dostępne są różne rodzaje promocji, zaś popularność poszczególnych z nich zależy między innymi od kategorii produktów, których dotyczą. Przykładowo, jeśli chodzi o ubrania, to zdecydowanie największym wzięciem cieszą się wyprzedaże sezonowe, związane ze zmianą pory roku. Przy kupowaniu elektroniki skupiamy się na programach lojalnościowych. Przy codziennych zakupach spożywczych najczęściej uważamy na zwykłe, spontaniczne obniżki cen na konkretne produkty.

Promocje w Nexterio – zakupy

Trudno jest wyobrazić sobie życie codzienne bez robienia zakupów. W końcu nie jesteśmy w stanie samodzielnie wytworzyć większości rzeczy, z których korzystamy na co dzień – od produktów spożywczych po różnego rodzaju wyposażenie domu. Statystyki pokazują jednak, że w bardzo wielu przypadkach nie widzimy w zakupach wyłącznie zwykłego obowiązku. Przeciwnie, znaczna część klientów twierdzi, że zakupy sprawiają im przyjemność, szczególnie, jeśli można kupić coś w promocyjnych cenach.

Sklepy muszą podchodzić do swoich klientów we właściwy sposób, aby zdobyć ich przychylność. Różni ludzie w różny sposób mogą bowiem traktować zakupy. Wyróżnia się obecnie kilka podstawowych grup klientów, którzy myślą w sklepie na zupełnie różne sposoby. Niektórzy kupują bardzo spontanicznie, w dużym stopniu kierując się podczas zakupów emocjami.

Duże promocje

Takie osoby chętnie korzystają z głośnych promocji, na które natrafią w sklepie. Inni podchodzą z kolei do tej kwestii znacznie bardziej analitycznie. Dokładnie sprawdzają wiele różnych ofert i porównują je ze sobą, zanim zdecydują się na skorzystanie z jakiejkolwiek z nich. Jeszcze inna grupa to osoby, dla których zakupy to w pewien sposób element życia w społeczeństwie. Uwielbiają one czuć, że kupując w sklepie należą do większej wspólnoty klientów.

Współczesny handel stoi zatem przed niemałym wyzwaniem. Musi bowiem tworzyć sposoby i rozwiązania, które pozwalają na dotarcie do wszystkich tych grup jednocześnie.

Więcej niż cena

Badania pokazują, że atrakcyjne oferty i promocje nie przyciągają uwagi zaledwie 3% klientów w Polsce. Nieco inaczej jest w grupie klientów kupujących szeroko pojętą elektronikę – w tym przypadku nie znaleziono osoby, która nie korzystałaby z takich promocji. W pozostałych branżach statystyki są podobne; zdecydowana większość osób szuka dobrych okazji i chce kupować w atrakcyjniejszych cenach. Z drugiej strony, znaczna część badanych przyznała, że nie ufa promocjom. Wydaje się, że zawsze musi być w nich ukryty haczyk który powoduje, że wcale nie są one tak atrakcyjne jak się wydaje.

"Ubrania dla kobiet promocje"... Czyżby?

Pasja do zakupów najczęściej kojarzona jest z kobietami, zatem mogłoby się wydawać, że wśród klientów polujących na dobre okazje przeważają właśnie panie. W rzeczywistości jednak wyniki są tu bardzo zbliżone. Faktem jest, że panie przeważają zwykle jeśli chodzi o szukanie promocji, ale przewaga jest minimalna. Można zatem uznać, że w kwestii polowania na promocje nie ma wielkiej różnicy pomiędzy mężczyznami a kobietami.

Rodzaje promocji

Sklepy znają bardzo wiele różnych typów promocji. Regularnie korzystają z praktycznie wszystkich z nich, choć poszczególne są skuteczne głównie w określonych kategoriach produktów. Jeśli chodzi o produkty z branży odzieżowej, to bardzo często stosowane są wyprzedaże sezonowe. Pod koniec danego sezonu możemy zwykle kupić ubrania czy buty w bardzo promocyjnych cenach, zatem warto chodzić na zakupy właśnie wtedy. Często spotkamy się również z niższymi cenami przy większych zakupach. Kupując więcej niż jeden produkt, za drugi lub trzeci zapłacimy jedynie symboliczne pieniądze.

Korzyści z zakupów

Wszyscy klienci uwielbiają programy lojalnościowe. Robiąc zakupy w danym sklepie lub sieci sklepów, zbieramy na nasze konto specjalne punkty. Zazwyczaj jeden punkt "kosztuje" określoną sumę pieniędzy wydaną w sklepie. Punkty można potem wydawać na zniżki czy ciekawe gratisy.

Nieco inaczej przedstawiają się trendy w branży gastronomicznej. Tutaj królują promocyjne oferty, dotyczące obniżonych cen na zestawy obiadowe lub obiady dla całej rodziny.

Rodzajem promocji popularnym w większości branż jest czasowe obniżanie cen. Najczęściej obniżki dotyczą wybranych produktów.

Promocje na smartfony w Media Markt Bydgoszcz

Istnieje kilka podstawowych źródeł, z których dowiadujemy się o promocjach. Zdecydowanie królują tu gazetki promocyjne, choć z roku na rok zwiększa się udział internetu oraz aplikacji mobilnych. Specjaliści podkreślają, jak ważne jest wychodzenie naprzeciw potrzebom użytkowników smartfonów. Ich grono rośnie z roku na rok, przez co szukanie promocji za pośrednictwem aplikacji mobilnych będzie coraz popularniejszym rozwiązaniem. Jak pokazują badania, za pomocą takich aplikacji można zresztą znacznie skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów i przyciągnąć ich ciekawymi ofertami.

Gazetki reklamowe, promocje, tajniki wyprzedaży - z nami świat dyskontów, super- i hipermarketów nie będzie już miał przed Tobą tajemnic!

Daj się porwać zakupowemu szaleństwu, ale nie strać przy tym głowy - kontroluj oferty, sprawdzaj promocje, porównuj ceny.

Polomarket

Racjonalne zakupy i świadomy konsument to nasza recepta na udane zakupowe szaleństwo.

kontakt@zakupowyszal.pl